081-38254765

مقالات طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی

این روز ها خیلی از افراد به دلیل های مختلف مانند: ترافیک، شلوغی بازار ها، نداشتن وقت کافی برای انتخاب مناسب محصول مورد نظرشان و.. رو به فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی آورده اند. از این سو بیشتر کسب و کار هایی که خدمات حضوری به مشتریان خود ارئه میکردند، به فکر طراحی سایت فروشگاهی برای مشاغل خود افتاده اند.

حال این طراحی و راه اندازی وب سایت فروشگاهی در بستر وب باید چگونه باشد، یا این که باید به دست چه شرکت ها یا برنامه نویسانی طراحی شود را در این مقاله بررسی میکنیم.

ما به شما یک شرکت آرتاکد را که کاملا حرفه ای و معتبر برای راه اندازی یک سایت فروشگاهی ایده آل است را معرفی میکنیم. تا با خیال راحت یک وب سایت کاربر پسند طراحی کنید. 

قبل از معرفی چگونگی طراحی سایت فروشگاهی چند مورد را که در ادامه متذکر میشویم حتما پیگیری کنید:

طراحی سایت فروشگاهی

معرفی چگونگی طراحی سایت های فروشگاهی به صورت اختصاصی و با وردپرس:

 افرادی که این مقاله رو دنبال میکنند حتما اطلاعات کاملی درباره طراحی سایت ازجمله:

1) وب سایت های آموزشی

2) طراحی سایت های شرکتی

3) طراحی سایت های پزشکی و…

البته جای هیچ نگرانی برای افرادی که در مورد این موضوعات اطلاعاتی ندارند نیست چون ما به صورت کامل در سایت آرتاکد

تمامی مطالب مورد نیاز شما را قرار دادیم. و شما میتوانید به صورت کاملا رایگان از این مطالب استفاده کنید.

خب از موضوع اصلی این مقاله دور نشویم ما از آنجایی باید شروع کنیم که سایت های فروشگاهی به چه هدف ساخته

میشوند؟

خب شاید پیش خودتان بگویید که برای فروش محصولات ! و یا برای تبلیغ بهتر نزد مشتری ! در پاسخ باید بگوییم که تا جایی

درست فکر میکنید اما به نظر شما یک فرد کارآفرین یا یک فرد صاحب کسب و کار بزرگ و موفق مگر فروش عمده خودرا در حالت

عادی ندارد پس چه نیاز به زدن سایت فروشگاهی دارد؟

دوستان عزیز یک سایت فروشگاهی نه تنها برای فروش بهتر و تبلیغ آسان نزد مشتری.. طراحی و ساخته میشود بلکه یکی

از اهداف اصلی طراحی سایت فروشگاه با وردپرس مقرون به صرفه ی اقتصادی کار فرماست که در ادامه بیشتر با آن میشویم.

اگر نیاز به طراحی قالب فروشگاهی به صورت کاملا اختصاصی دارید بروی لینک قرار داده شده کلیک کنید

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی چیست

ضرب المثلی وجود دارد که می گوید اگر آنلاین نیستید، وجود ندارید. ضرب المثلی که هر روز با تسلط بازار آنلاین بر دنیای خرید بیشتر مرتبط می شود.

برای خرده فروشان، این باید به این صورت تفسیر شود:

اگر در حال حاضر یک وب سایت تجارت الکترونیک ندارید، ممکن است از رسیدن به اهداف درآمدی و دستیابی به پتانسیل کامل خود جلوگیری کنید.

طراحی وب سایت تجارت الکترونیک دقیقاً شامل چه چیزی است؟

به زبان ساده، این فرآیند ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای تجارت شما است تا به صورت دیجیتالی به خریداران هدف بفروشد.

برای طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک، باید محتوا و محصولات خود را برای نمایش موثر در اینترنت برنامه ریزی، مفهوم سازی و ترتیب دهید.

فشار تجارت الکترونیک در حال حاضر آغاز شده است، زیرا شرکت های بیشتری و خریداران بیشتری برای خرید خود به فروشگاه های تجارت الکترونیک روی می آورند.

در سال 2020، فروش آنلاین والمارت تا 97 درصد افزایش یافت. رشد فروش و سود آمازون در سه ماهه دوم 40 درصد بود.

این فقط افراد بزرگ نیستند که از اشتهای زیاد مصرف کنندگان برای خرید آنلاین سود می برند. خرده فروشان کوچکتر مانند Howards Storage World و B-Wear Sportswear، در میان سایرین، شاهد رشد دو و حتی سه رقمی درآمدهای تجارت الکترونیک در مقایسه با سال قبل هستند.

این سه شرکت چه چیزهای مشترک دیگری دارند؟ طراحی های جدید و مدرن وب سایت تجارت الکترونیک آنها برای تبدیل مشتری ساخته و بهینه شده است.

در اینجا آمده است که چگونه شما نیز می توانید به مجموعه رو به رشد خرده فروشانی بپیوندید که به طور مداوم اهداف تجارت الکترونیک سالانه خود را شکست می دهند – و از آنها فراتر می روند.

مهم نیست که چه نوع سایت تجارت الکترونیکی را می خواهید بسازید، اولین چیزی که نیاز دارید یک پلت فرم تجارت الکترونیک است که به شما در ایجاد بهترین فروشگاه تجارت الکترونیک کمک می کند.

سه نوع اصلی از پلتفرم های تجارت الکترونیک در بازار وجود دارد:

1) متن باز.
2)SaaS.
3) تجارت بی سر.
هر یک از آنها یک جعبه ابزار برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین در اختیار شما قرار می دهد: صفحه ساز، صفحه پرداخت، ادغام درگاه پرداخت و موارد دیگر.

تفاوت بین این پلتفرم های تجارت الکترونیک در سطوح زیر است:

سفارشی سازی.
کارایی.
مجموعه ویژگی های داخلی
انعطاف پذیری.
پلتفرم های SaaS تجربه طراحی فروشگاه تجارت الکترونیکی را ارائه می دهند.

می‌توانید با استفاده از ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن در چند ساعت فروشگاهی را طراحی کنید، هرچند که تغییر آن سفارشی‌سازی محدود و ناتوانی در افزودن ویژگی‌های سفارشی است.

پلتفرم های open source یا همان منبع باز به چه پلتفرم هایی میگویند؟

پلتفرم های منبع باز مانند یک بوم خالی هستند که با صرف زمان و تلاش کافی می توان آن را به هر نوع وب سایت تجارت الکترونیک تبدیل کرد.

با این حال، شما همه چیز را از ابتدا ایجاد می کنید، به این معنی که یک کدنویس و یک طراح در حال تماس دارید.

پلتفرم‌های تجارت بدون سر با انعطاف‌پذیری در ذهن ساخته میشوند و به شما این امکان را می‌دهند که تجربه‌های خرید متفاوتی را در هر کجا ایجاد کنید، با یک موتور تجاری قدرتمند در پشتیبان.

برخلاف سایر گزینه‌های تجارت الکترونیک، با تجارت بدون هد، قسمت جلویی از باطن جدا می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد که پلتفرم خود را در هر زمان تغییر دهید.

با این حال، یک فرآیند سخت تر با سیستم های اضافی مورد نیاز همراه است.

شما می توانید بین این دو تجارت یکی را انتخاب کنید:

تجارت بدون سر و پلتفرم های Open SaaS مانند BigCommerce.
پلتفرم‌های SaaS مانند Shopify، که دارای یک پیشنهاد تجاری بدون سر هستند، هرچند با محدودیت‌های تماس API سفت و سخت در ثانیه.
سازندگان وب سایت SaaS مانند Squarespace و Wix.
پلتفرم های منبع باز مانند Magento که ویرایشگر تم بومی ندارد و WooCommerce که از نظر فنی یک افزونه تجارت الکترونیک است.
چنین راه حل های تجارت الکترونیک قابلیت های طراحی شما را برای ایجاد وب سایت های زیبا و منحصر به فرد محدود نمی کند و نیازی به ایجاد عملکرد اصلی تجارت از ابتدا ندارید.

مهم نیست که کدام فروشگاه ساز را برای راه اندازی انتخاب می کنید، مهم است که مطمئن شوید انتخاب برتر شما دارای ویژگی های زیر است:

1. پاسخگو تلفن همراه باشد ( ریسپانسیو) :
پاسخ گویی موبایل برای موفقیت یک وب سایت تجارت الکترونیک بسیار مهم است.

بیش از 46 درصد از مصرف‌کنندگان کل فرآیند خرید خود (از تحقیق تا خرید) را در تلفن‌های هوشمند انجام می‌دهند و حتی حدود 75 درصد اعتراف کرده‌اند که سایت‌هایی را که برای موبایل بهینه‌سازی نشده‌اند، رها می‌کنند. یک پلت فرم پاسخگوی تجارت الکترونیک می تواند تضمین کند که بازدیدکنندگان از انواع دستگاه ها به همان اندازه تجربه عالی در محل دارند – بدون هیچ گونه محدودیت طراحی.

BigCommerce چیست؟

BigCommerce یک پلت فرم تجارت الکترونیک پیشرو برای ساخت یک فروشگاه موبایل زیبا است که برای افزایش فروش موبایل بدون هیچ تلاش اضافی طراحی شده است. با پلت فرم ما، کاربران دریافت می کنند:

تم های واکنش گرا
اندازه تصاویر و ارائه شده برای موبایل.
صفحات موبایل برای عملکرد و تعامل بالاتر ساخته شده اند.

2. فرصت های سفارشی سازی : 

“زیبایی” یک ارزیابی بسیار ذهنی است. با این حال، وقتی صحبت از طراحی وب می‌شود، «ظاهر خوب» معمولاً به معنای یک چیدمان مناسب، تایپوگرافی و نماد نگاری زیبا، تصاویر واضح و سایر عناصر طراحی در سایت است که فروشگاه شما را از دیگران متمایز می‌کند.

اگر پلتفرم تجارت الکترونیک شما فاقد ویژگی‌های سفارشی‌سازی و قالب‌های زیبای آماده برای استفاده است، در استفاده از قالبی مشابه صدها فروشگاه دیگر گیر کرده‌اید، و فضای کمی برای نشان دادن تفاوت برند شما وجود ندارد.

با BigCommerce، سازمان ها می توانند:

وب سایت آنها را با ویرایشگر بصری بصری ما، صفحه ساز، کاملا سفارشی کنید.
فروش موبایل را با قالب های واکنش گرا افزایش دهید.
سایت خود را در نیمی از زمان با استفاده از ابزارهای توسعه مدرن بسازید.
یک تجربه خرید شخصی و جذاب را ارائه دهید.
با یک شبکه جهانی از کارشناسان حرفه ای طراحی وب سایت ارتباط برقرار کنید.

3. ناوبری سایت کاربر پسند:

ناوبری یک اصطلاح چتر برای تمام عناصر رابط کاربری است که کاربران می توانند برای دستیابی به اطلاعات خاصی در وب سایت شما استفاده کنند.

اینها شامل منوی پیمایش سرصفحه، صفحات دسته بندی محصولات، فیلترها، جستجو در سایت و پاورقی ها می شود. فرض کنید یک پلت فرم تجارت الکترونیک توانایی شما را برای ایجاد مسیرهای ناوبری سفارشی محدود می کند.

در این صورت، شما با یک وب سایت زیبا اما ناکارآمد مواجه خواهید شد که تعداد کمی از مشتریان مایل به استفاده از آن هستند و نرخ تبدیل شما برای آن متضرر خواهد شد.

یک سایت باکیفیت و ساده برای استفاده می‌تواند تفاوت‌هایی را بین مرور مشتری و خرید مشتری ایجاد کند.

طراحی پلت فرم ساده و شهودی BigCommerce به مشتریان امکان می دهد هر دستگاهی را به راحتی و بدون حواس پرتی بررسی کنند. با ساده‌سازی تجربه خرید آنلاین، یک فرآیند دشوار را آسان می‌کنیم.

4. تجربه کاربری یا UX قانع کننده ای را ارائه می دهد:

لذت مصرف کنندگان را ترغیب می کند تا خرید خود را تکمیل کنند و سپس مقداری دیگر خرید کنند.

چه چیزی این حس لذت را شعله ور می کند و یک برند را به سطح بالاتری می برد؟ بهترین ابزارهای بازاریابی در جهان کمکی نمی کنند اگر سایت شما آنها را ناامید کند.

راه حل؟ یک تجربه کاربری کاملاً فکر شده (UX).

UX نقشی اساسی در حصول اطمینان از اینکه وب سایت شما نه تنها کاربردی، بلکه بصری، قابل اعتماد، کاربر پسند و آسان برای پیمایش است، ایفا می کند.

این عوامل لذت تعامل با سایت را افزایش می دهد و مرور را به تجربه لذت بخشی تبدیل می کند.

پیشنهاد میکنیم که این مقاله رو از دست ندهید المنتور فارسی چیست ؟ حتما مطالعه کنید

به تبدیل‌های بالاتر، خریدهای تکراری، نظرات تحسین‌آمیز و توصیه‌های دهان به دهان فکر کنید. این موارد قابل توجه هستند و می توانند بین رشد و نزول یک شرکت تفاوت ایجاد کنند.

چگونه تشخیص می دهید که پلتفرم تجارت الکترونیک شما سازگار با تجربه کاربری است؟

نمونه های متعددی از وب سایت های ساخته شده بر روی پلت فرم BigCommerce را بررسی کنید. به طور مشخص:

اجزای اصلی UI را ارزیابی کنید. وب سایت را مرور کنید تا متوجه شوید که آیا پیمایش را دوست دارید، طرح بندی ها را موثر و همه عناصر طراحی را بصری و زیبا بیابید.
فرصت های سفارشی سازی را بررسی کنید. هرچه عناصر بیشتری را بتوانید تغییر دهید، UX منحصربفرد تری را می توانید در مقیاس عملیات خود ایجاد کنید.

به یاد داشته باشید:

چیزی که برای یک فروشگاه کوچک شبیه یک «شروع کننده» خوب به نظر می رسد ممکن است برای عملیات های بزرگتر به یک بدهی پولی تبدیل شود. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید با تغییر اولویت‌هایتان، عناصر طراحی مختلف را پرتاب کنید و اضافه کنید.

عملکرد وب سایت را اندازه گیری کنید. زمان بارگذاری صفحه و سرعت کلی وب سایت از UX شما کم یا زیاد می شود. صفحات کند، عناصر طراحی دارای اشکال، و ویدیوهای محصول با بارگذاری آهسته اغلب ناشی از یک CMS/CDN ضعیف و ارائه دهنده میزبانی است که توسط پلت فرم تجارت الکترونیک استفاده می شود.

پلتفرم تجارت الکترونیک BigCommerce همه اینها را در نظر می گیرد و به سازمان ها اجازه می دهد تا وب سایتی ایجاد کنند که یک تجربه کاربری قانع کننده – و در نهایت سودآور – ارائه دهد.

 سایت های فروشگاهی چه مزایا و یا چه معایبی دارد ؟

مزایا و معایب سایت فروشگاهیمزایا:

همان طور که خیلی از شما دوستان در قسمت قبل به ذهنتان رسید طراحی یک سایت فروشگاهی مزیت های زیر را به همراه دارد

1) تبلیغات 24 ساعته و دائم برای مشتری

2) خلاص شدن از هزینه های اضافی جهت بازاریابی حضوری

3) فروش آنلاین و قیمت های به روز

4) تبادل نظرات مشتریان و رضایت آن ها از محصولات

و خیلی مزیت های دیگر که فروشگاه های اینترنتی به همراه خود دارند.

معایب:

در رابطه با معایب طراحی سایت فروشگاهی باید خدمتتان بگوییم همان طور که میدانید درست است که علم بشر روز

به روز در حال پیشرفت کردن است و بیشتر کسب و کار ها به سوی اینترنتی شدن میروند اما خیلی از افراد هنوز خرید حضوری

اجناس خود را به خرید از اینترنت ترجیح میدهند خیلی از آن ها اصلا به سمت فضای مجازی و سایت های فروشگاهی نمیروند و

بر این عقیده هستند که اجناس آن ها گران تر و یا قابل تعویض نیستند! و….

ما به آن ها در این زمینه حق میدهیم اما باید راهی برای جلب رضایت این گونه مشتریان نیز پیدا کرد.

چند توصیه برای جلب رضایت مشتریان :

 جلب رضایت مشتری در سایت فروشگاهی

1) عمل به تعهدات کاری ( امکان مرجوع کردن اجناس در صورت نارضایتی مشتری_ امکان پرداخت مبلغ درب منزل و…)

2) بالا بردن کیفیت اجناس

3) در صورت امکان توضیحاتی درباره ی خود محصولات و نحوه ی کارکرد آن ها

4) به مناسبت های مختلف تخفیفات ویژه درون سایت قرار دهید.

خب موارد بالا یک اصول خیلی رایج است که بیشتر کسب و کار های مهم فروشگاهی از آن ها تبعیت میکنند.

البته همان طور که میدانید موارد بیشتری نیز میتوان به توصیه های بالا اضافه نمود اما چون برخی از آن ها مختص به برخی

سایت های فروشگاهی بود که از گفتن آن صرفه نظر کرده ایم.

رمز موفقیت سایت های فروشگاهی برتر:

دوستان عزیز موفقیت و اعتبار خریدی نیست کسب کردنی است طبق آمار های اخیر بهترین سایت های فروشگاهی از نظر

جلب رضایت مشتریان و فروش بالا سایت هایی هستند که از ابتدا کوچکترین مکان برای توزیع اجناس و کمترین کارکنان برای

تنظیم سفارشات را داشته اند.

شما نیز اگر میخواهید به موفقیت سایت های برتر فروشگاهی برسید باید به شدت تلاش و پشتکار داشته باشید در ادامه

چند سایت برتر فروشگاهی در خارج کشور و داخل کشور را خدمات شما معرفی میکنیم :

معرفی انواع سایت های فروشگاهی :

بهترین سایت های فروشگاهی در جهان چه سایت هایی هستند:

1) سایت فروشگاهی معروف و پر طرفدار  Amazon (آمازون) :

 amazon.com

2) یک سایت معروف تجارت الکترونیکی چند ملیتی آمریکا به نام ebay ( ای بی ) :

تجارت الکترونیک

3) یکی از مهم ترین سایت های تجارت الکترونیک در آسیا سایتی نیست جز alibaba  (علی بابا) :

علی بابا

بهترین سایت های فروشگاهی در ایران در حال حاضر:

1) سایت معروف دیجی کالا :

طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا

2) سایت فروشگاهی اتما: نوع فعالیت بیشتر در زمینه ی لوازم خانگی:

اتما

3) سایت دیجی استایل :

سایت فروشگاه دیجی استایل

نحوه سئو سایت های فروشگاهی وردپرسی :

همان طور که در انواع وب سایت های فروشگاهی بالا مشاهده کردید یک چیز بین همه ی آن ها مشترک است به نظر شما چه چیز میتواند باشد ؟

بله درست حدس زدید این وب سایت ها از نظر ساختاری ( طراحی UI/UX) و از نظر سئو سایت کاملا طبق اصول های

ساخت سایت طراحی و مرتب سازی شده اند .

دوستان گرامی اگر شما یک وب سایت کاملا شکیل را برای خود طراحی و یا بسازید اگر بدون رعایت اصول سئو باشد آن سایت

مطمئنا بازخوردی نخواهد داشت مخصوصا اگر آن وب سایت فروشگاهی و یا خدماتی باشد.

همان طور که میدانید سئو به منظور بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو است و رعایت اصول آن بسیار بسیار مهم

برای تمامی وب سایت ها است حال اگر برای کسب و کارتان سایتی طراحی کردید و یا به صورت اختصاصی آن را ساخته اید

و هنوز بر روی سئو آن کار نکردید به شما پیشنهاد میکنیم که در اسرع وقت به سراغ سئو کردن وب سایت خود بروید .

حال اگر نمیدانید از کجا سئو سایت خود را شروع کنید هیچ نگران نباشید شرکت ما یعنی شرکت طراحی سایت و برنامه

نویسی آرتاکد با تیمی مجرب و کار آمد در زمینه سئو کردن وب سایت های مختلف در کنار شما خواهد بود.

نکات پایانی :

سایت هایی که خدمت شما معرفی شد چه داخل کشور و چه خارج کشور از پر بازید ترین سایت های فروشگاهی هستند که فروش بسیار هوشمند و پر قدرتی دارند.

همان طور که در معرفی سایت ها در بالا مشاهده میکنید سعی ما بر این بود که به ظاهر و قالب سایت ها توجه کنید که بلا

استثنا همه آن ها ظاهری شکیل و قطع به یقین طراحی فوق حرفه ای را درون خود دارند ما در شرکت آرتاکد این نوید را به

شما عزیزان میدهیم که یک سایت فروشگاهی حرفه ای با تمامی جزئیات ساختاری را برای شما و کسب کارتان طراحی کنیم .

برای مشاهده ی نمونه کارهای مجموعه ی آرتاکد  و نظرات مشتریان جهت رضایت از همکاری با ما میتوانید به این نشانی

مراجعه کنید. www.artacode.net

لینک های مرتبط :

طراحی سایت در شیراز

وب ‎‏‌سایت چیست و چه کاربردی دارد

طراحی سایت در همدان

معرفی اپلیکیشن PWA

سئو چیست و چرا باید به آن اهمیت دهیم

طراحی سایت وردپرس

12 پاسخ

  1. یک آژانس طراحی سایت عالی هستید. من که با خوندن این مطلب که درباره سایت های فروشگاهی بود حسابی لذت برم ممنونم ازتون

  2. سلام من میخواستم اقدام به طراحی یک سایت فروشگاهی برای فروش محصولاتم کنم فقط میخواستم ببینم قیمتش چه جوری محاسبه میشه چون داخل مقاله درباره قیمت اعداد و ارقام دقیق صحبتی نشده

    1. سلام و درود
      شما میتونید برای کسب اطلاع از قیمت های بروز طراحی سایت و مشاوره رایگان با این شماره تماس حاصل کنید : 09391079393

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *