081-38254765

مقالات طراحی سایت

طراحی سایت هنری

طراحی سایت هنری

طراحی سایت هنری برای بسیاری از هنرمندان یک ضرورت به حساب می آید. با طراحی یک سایت، هنرمند می تواند تعامل بیشتری با طرفداران خود داشته باشد.

طراحی سایت هنری چیست :

هنر را می توان شکلی از بیان دانست که توسط هنرمند بر روی کاغذ، چوب و … به تصور در می آید. قبلاً هنرهای بزرگ در گالری ها کشف می شدند.

امروزه با طراحی یک وب سایت و به نمایش گذاشتن آثار هنری می توان قاعده بازی را عوض کرد.

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که منظور از طراحی وب سایت هنری چیست؟ وب سایت هنری در واقع سایتی است که به گونه ای طراحی میشود تا بتواند آثار هنرمند را به بهترین وجه ممکن به نمایش بگذارد. فرقی نمی کند که یک هنرمند با سابقه هستید یا تازه شروع به کار کرده اید، در هر صورت به یک وب سایت نیاز دارید.

خود شما به عنوان یک هنرمند می توانید درخواست طراحی سایت هنری دهید. سایتی که با توجه به ماهیت هنر شما طراحی شود و بتواند در جذب مخاطبان بیشتر، موثر واقع شود.

در سایت های هنری امکان فروش آثار هنرمند نیز فراهم است. این کار به سادگی انجام می شود. اهمیت سایت هنری به دلیل ماهیتی که دارد بسیار زیاد است. یک طراح باید در طراحی وب سایت هنری ترکیبی از دانش دیجیتال و هنر را به کار گیرد.

این کار باعث خواهد شد وب سایت هنری که طراحی می شود بی عیب و نقص باشد. طراحی وب سایت هنری یک هنرمند را حرفه ای تر و قابل دسترس تر نشان می دهد.

برای آشنایی طراحی انواع وب سایت ها اینجا کلیک کنید

اهمیت طراحی سایت هنری

سایت هنری را به چند روش می توان طراحی کرد؟

یک وب سایت هنری و یا در کل یک سایت را به دو روش کلی میتوانیم طراحی کنیم :

1) طراحی سایت به صورت اختصاصی :

این روش علاوه بر هزینه های بالایی که دارد مدت زمان ساخت سایت را نیز بالا تر می برد اما در کل یک سایت بسیار شکیل و زیبا با ساختاری دلخواه برای کسب و کار شما آماده میگردد.

2) طراحی سایت با وردپرس :

روش دوم که بیش از 90 درصد کسب و کار های اینترنتی از آن استفاده میکنند طراحی سایت با استفاده از cms وردپرس است در واقع این نوع طراحی سایت یک طراحی اماده است که البته میتوان طراحی قالب وردپرسی خود به صورت دلخواه انتخاب کرد و یا یک سری افزونه ( پلاگین) وردپرسی برای یک سری از کارهای تخصصی نوشت اما در کل سیستم مدیریت محتوا ( وردپرس) را به نام یک طراحی سایت آماده میشناسند.

برای آشنایی بیشتر با طراحی سایت وردپرس اینجا کلیک کنید

چگونگی طراحی وب سایت هنری :

طراحی سایت هنری نمی تواند به تنهایی گزینه ای مناسب برای به نمایش گذاشتن آثار هنرمند باشد.

چگونگی طراحی وب سایت هنری نیز بسیار مهم است. موضوعی که باید یک طراح به آن توجه ویژه ای داشته باشد این است که یک سایت هنری را با توجه به ماهیت و هنر هنرمند طراحی کند.

همانطور که هنر می تواند اشکال مختلفی داشته باشد وب سایت یک هنرمند نیز می تواند اهداف بسیاری را دنبال کند. وب سایت یک هنرمند به مانند خانه آنلاین او است. بنابراین باید به گونه ای طراحی شود که جذابیت و خلاقیت بالایی برای مخاطبان و طرفداران آن هنرمند به همراه داشته باشد.

برای طراحان یک سایت این نوع طراحی خلاقانه به معنای ui/ux  است که هر چقدر بهتر طراحی شود وب سایت بهتر به مخاطب نمایش داده خواهد شد.

طراحی ui/ux نه تنها که به ظاهر سایت کمک میکند بلکه به میزان ماندن کاربران در سایت نیز کمک شایانی میکند.

برای آشنایی بیشتر با طراحی ui/ux همین حالا کلیک کنید

برای این منظور یک سری نکات کلیدی و مهم وجود دارد که در ادامه قصد داریم به بیان آن ها بپردازیم.

1) طراحی ظاهر سایت :

طراحی سایت هنری باید از نظر ظاهری بسیار زیبا باشد تا بتواند توجه مخاطبان را به سمت خود جلب کند. همه عناصر این نوع سایت ها باید در جای خودشان به صورت هنرمندانه قرار گیرند. طراحی ظاهر سایت در واقع مکمل هنر یک هنرمند است.

یک هنر عالی می تواند احساسات مخاطب را برانگیزد. بنابراین در باید دقت کنید که  در طراحی سایت های هنری این موضوع را به خوبی به تصویر بکشید.

نکته : در سایت های فروشگاهی نیز به همین صورت این طراحی باید صورت گیرد.

در واقع بستگی به هنری که یک هنرمند انجام می دهد، ظاهر سایت را متناسب با آن طراحی کنید. برای نمونه اگر هنرمند با چوب، خاک یا رنگ و … کار می کند باید پس زمینه ای برای سایت انتخاب کنید که نمایانگر سبک کلی از کار و هنر او باشد. به عبارتی دیگر وب سایت هنری بازتابی از هنری باشد که هنرمند دارد.

2) ترکیب رنگ ها:

حتماً متوجه شدید که ترکیب برخی از رنگ ها با یکدیگر می تواند فوراً جلب توجه کند. در مورد طراحی سایت هنری نیز اینگونه است. یک هنرمند این نکته را به خوبی درک می کند. بنابراین اهمیت رنگ را نباید تنها به آثار هنری محدود کرد. رنگ ها داری این قدرت هستند که غم، شادی، افسردگی و یا احساس مثبت را در زندگی فرد القا کنند.

رنگ هایی که در طراحی وب سایت هنری به کار برده می شوند باید پر جنب و جوش و ترکیبی از رنگ های آبی سرد، زرد گرم و سبز آرام باشند.

ترکیب رنگ در طراحی سایت هنری

3) ارتباط با مخاطبان و طرفداران:

برای همه هنرمندان ارتباط مستمر با مخاطبان و طرفداران باعث حفظ حرفه آن ها می شود. برای مثال نوازندگان و موسیقیدانان نمی توانند بدون پشتیبانی طرفداران خود کار را ادامه دهند. در جریان قرار دادن مخاطبان و طرفداران در مورد رویداد هایی مانند کنسرت و … باید در اولویت طراحی سایت برای این هنرمندان قرار گیرد.

بسیاری از هنرمندان هم هستند که کار هنری خود را به صورت آنلاین به فروش می رسانند. بنابراین در طراحی سایت هنری باید برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود. قابلیت هایی باید طراحی شود که یک طرفدار بتواند به راحتی اثر هنری مورد علاقه خود را از طریق سایت خریداری کند.

4) استفاده از تصاویر با کیفیت: 

نقطه برجسته وب سایت های هنری عکس ها هستند. نوع تصاویری که در طراحی سایت هنری استفاده می کنید اهمیت بسیاری دارند. همچنین تصاویری که از آثار هنرمندان در سایت بارگذاری می شود باید کیفیت بالایی داشته باشند. علاوه بر این تصاویر به گونه ای باشند که در همه دستگاه ها اعم از لپ تاپ، تلفن همراه، تبلت و … به خوبی نمایش داده شوند.

توجه کنید که تصاویر در عین سازگاری با صفحه نمایش های مختلف نباید کیفیت پایینی داشته باشند. مثلاً اندازه آن ها کوچک نباشد. عکس های نقاشی ها در نور کم گرفته نشود. به عبارتی دیگر باید مخاطبان بتوانند اثر یک هنرمند را از طریق تصاویر و ویدیو هایی که در سایت قرار میگیرد را به وضوح ببینند.

استفاده از تصاویر با کیفیت در طراحی سایت هنری

5 ) انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت هنری خود :

نام دامنه سایت هنری را به صورت هنری و خلاقانه انتخاب کنید. طراحی سایت هنری جذاب و زیبا نیازمند یک نام دامنه مناسب با هنر هنرمند نیز است.

6) به روز نگه داشتن سایت:

یک سایت هنری مانند هر سایت دیگر نیاز به این دارد که همواره از نظر محتوا به روز باشد. فکر نکنید که تنها با طراحی سایت  همه چیز تمام است.

شما حتی اگر در شبکه های اجتماعی مختلف به تبلیغ سایت و آثار هنری خود بپردازید باز هم نیاز به این دارید که کاربر را به سمت بازدید از سایت خود بکشانید.

بنابراین سایت شما باید همواره از نظر محتوا به روز باشد. برای نمونه مخاطبان خود را در جریان کارهایی که قرار است به زودی اجرا کنید قرار دهید.

اگر قرار است نمایشگاهی برگزاری کنید یا کنسرت و … زمان و مکان آن را از طریق سایت اعلام کنید. مخاطبان و طرفداران یک هنرمند دوست دارند که ببینند الان چه اتفاقی قرار است بیفتد نه آنچه سه سال پیش اتفاق افتاده است.

این نکته را بدانید که مخاطبان همواره به دنبال چیزهای نو و رویدادهای جدید هستند.

برای ساخت یک سایت هنری رعایت تمامی اصول طراحی سایت با شماره زیر تماس بگیرید :

09391079393

سئو وب سایت های هنری چه چگونه است :

ابتدا باید گفت هر کسب و کاری که شما در اینترنت راه اندازی میکنید باید به دیگر افراد و مشتریانتان شناسانده شود. این معرفی سایت باید به نوعی باشد که به عنوان مثال هر کس برای خرید یک محصول هنری مانند بوم نقاشی و یا قلمو طراحی اگر در گوگل سرچ کرد وب سایت شما در صفحه اول باشد .

سئو به معنای بهینه سازی برای موتور های جست و جو است که د ر واقع کار سئو شناساندن این محصولات به مخاطبین شما است.

برای انجام خدمات سئو برای وب سایت خود و گرفتن بهترین نتیجه با شماره زیر تماس بگیرید :

08138254765 

خلاصه و جمع بندی :

ما در این مقاله سعی داشتیم که تمامی مراحل ساخت یک وب سایت هنری و چگونگی افزایش رتبه آن را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم.

دوستان گرامی هر شرکتی را برای ساخت و طراحی سایتتان انتخاب نکنید شما سایتی که طراحی میکنید نشانگر قدرت بیزنس شما است. اگر یک سایت ساده و غیر اصولی بدون توجه به نکات مهم طراحی سایت بسازید مطمئن باشید که به زودی زود با شکست در نمایش صفحات گوگل روبه رو میشوید.

ما در شرکت آرتاکد با تیمی کاملا حرفه ای در زمینه برنامه نویسی و طراحی سایت و افزایش سئو وب سایت ها آماده همکاری با انواع کسب و کار ها و اداره جات دولتی و خصوصی هستیم. ( لازم به ذکر است که آرتاکد سابقه همکاری با تمامی کسب و کار های اینترنتی را داراست )

برای مشاهده انواع نمونه کار های شرکت ما اینجا کلیک کنید

شما عزیزان میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر جهت سفارش ساخت سایت با ما در تماس باشید :

راه های ارتباطی با آرتاکد :

نشانی وب سایت ما : https://artacode.net

شماره تماس جهت مشاوره رایگان : 08138254765

لینک مقالات مرتبط :

سفارش طراحی پلاگین وردپرس 

طراحی اپلیکیشن چیست؟

طراحی سایت کرمانشاه

اپلیکیشن PWA چیست؟

طراحی سایت در شیراز

طراحی سایت شرکتی

یک پاسخ

  1. ممنون از مقاله خوبتون واقعا نکاتی ظریفی رو گفته بودید من که خیلی استفاده کردم چون طراحی یک سایت اونم یک سایت هنری برام خیلی سخت شده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *